2010. december 30., csütörtök

„Lezártam vagy nem zártam le?”

Ha gyerekeknek azt mondod, hogy „Ne csináld!", annál
inkább meg fogja tenni. Ebből meg az következik, hogy a „szard
le a múltat” felszólítást, parancsot jelent. De a parancsnak nem
szoktunk szívből engedelmeskedni, így nem tudjuk leszarni a
múltat sem, és így rágódnak emberek évekig azon, ami már rég
elmúlott. Ezzel vigasztaltak engem is, amikor szerelmi
bánatomban épp berúgás előtt voltam. A barátaim ezzel próbáltak
vigasztalni, amikor a - csajok „megszívattak”, és nem azt
kérdezték tőlem, hogy „Te, baszd meg, ülj már le, és gondold
már azt át, hogy mióta érzed azt, hogy valami köztetek nem
stimmel? Ha meg nem stimmelt, akkor mit tettél, hogy ezen
változtass?" Egy ilyen kérdésre úgy odakapnám magam: „Hű...
Mióta is? Mit tettem meg? Hát, semmit."

„Hát, ha nem változtattál semmin sem, akkor ezért ki a hunyó? A csaj vagy te?” S az ember, ha
ilyenkor elkezd gondolkodni, azonnal befejezi a sírdogálást. Ellenkező esetben meg a jajveszékelés folytatódik, mivel ezt nem szünteti meg a „majd lesz valahogy", „majd az idő
megoldja” vagy a „szard le a múltat”. Mert ahhoz, hogy továbblépjünk, nagyon fontos, hogy nyugodtan induljunk el. Amikor elindulunk otthonról, fontos tudni azt, hogy bezárjuk az
otthonunkat. Ezek után nyugodtan intézem a dolgom aznap. „Én mindent megtettem, hogy biztonságban legyen az otthonom." Hát ugyanígy vagyunk a múltunkkal is, ha nem zárunk be bizonyos kapukat, ajtókat, akkor azok bizonytalanságot okoznak: „Mást lezártam vagy nem zártam be?” „Lezártam vagy nem zártam le?”

( még mindig Csernustól )

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése